Zo meten we de reizigersbeleving

Amsterdam Bereikbaar stelt de reiziger centraal. Daarom ook houden we onder reizigers een Belevingsonderzoek. We onderzoeken hoe ze hun reis ervaren, welke hinder ze onderweg tegenkomen, welke alternatieven worden geboden en hoe ze de informatievoorziening hierover ervaren. Op deze manier krijgen we meer inzicht in hun reis en kunnen we onze maatregelen hierop aanpassen.

Waarom een belevingsonderzoek?

Met het belevingsonderzoek leggen we de factoren bloot die invloed hebben op de hinderbeleving van de reiziger. Dit kunnen werkzaamheden zijn waardoor reizigers meer hinder ervaren, maar ook maatregelen waardoor de hinder juist wordt teruggebracht. Op basis van de uitkomsten kunnen we niet alleen onze aanpak verbeteren waar nodig, maar ook de kwantitatieve Bereikbaarheidsmeter aanvullen.

Uitkomsten reizigers belevingsonderzoek

Het belevingsonderzoek startte in 2019 en is opgeleverd in 2020. In de afbeelding worden de resultaten weergeven. Klik op de afbeelding om het te vergroten.

Belevingsonderzoek

Bekijk hier de privacyverklaring met de betreffende partijen binnen het samenwerkingsverband.  Bekijk hier de veelgestelde vragen