Michiel de Ruijtertunnel: extra afsluitingen in de nachten van 19 tot en met 23 februari gaan niet door.

Eerder werd vermeld dat In februari de Michiel de Ruijtertunnel 4 nachten dicht was vanwege werkzaamheden. Het ging om zondag 19 februari tot donderdag 23 februari 2023 tussen 22.30 en 05.00 uur. Deze afsluitingen gaan niet door.

autotunnel michiel de ruijter


Tijdens de nachtafsluiting worden voorbereidingen getroffen om de bediening en bewaking van de tunnel te verbeteren. Later dit jaar voeren we de aanpassingen definitief door, waardoor de tunnel ook dan een aantal nachten dicht gaat. De werkzaamheden vinden in de nacht plaats om zo min mogelijk overlast voor de weggebruikers te geven.

Waar

De Michiel de Ruijtertunnel ligt onder de De Ruijterkade, achter het Centraal Station. De weg door de tunnel maakt onderdeel uit van de S100 en is een belangrijke verbinding tussen oost en west. Per dag rijden 25.000 voertuigen door de tunnel die sinds 2015 is geopend. Dankzij de tunnel is de De Ruijterkade een autovrij voetgangers- en fietsersgebied.

Wanneer

De tunnel is dicht tussen 22.30 uur en 05.00 uur van 19 tot 23 februari 2023. Overdag is de tunnel gewoon open, maar tussen 22.30 en 05.00 wordt verkeer omgeleid.

Omleidingsroute

Het verkeer kan tijdens de werkzaamheden omrijden via de binnenring S100: Nassaukade, Stadhouderskade, Mauritskade en de Panamalaan. U kunt u uw reis het beste plannen met routeplanners Google Maps, Waze of Flitsmeister. Deze routeplanners beschikken over de juiste informatie en kunnen voor u de snelste route plannen. Let op: deze periode is de Kattenburgerstraat alleen in de rijrichting van zuid naar noord, van het Kattenburgerplein naar de Piet Heinkade, beschikbaar voor verkeer.

Michiel de Ruijtertunnel omleiding

 

Heeft u een vraag?

Stuur dan een mail naar: tunnels@amsterdam.nl. Of kijk op amsterdam.nl/tunnels.

Achtergrond

De werkzaamheden zijn nodig om alle vijf Amsterdamse wegtunnels op dezelfde manier te kunnen bedienen en bewaken vanuit de nieuwe verkeerscentrale, die volgens planning eind 2025 in gebruik genomen wordt. De onlangs gerenoveerde Piet Heintunnel heeft deze nieuwe systemen al en de andere drie tunnels volgen nog. Zo blijven de tunnels ook voor de toekomst veilig te gebruiken, makkelijk te bedienen en goed te onderhouden. Door deze voorbereidingen aan de Michiel de Ruiter tunnel nu al te treffen willen we testen of alles werkt en welke aanpassingen er nog gemaakt moeten worden.

Modaliteiten
Auto